World Template

Wpływ reklamy

Każdemu z nas znany jest pogląd, jakoby reklama była dźwignią handlu, a jej pozytywna realizacja w znaczący sposób zwiększała sprzedaż. Czy należałoby potwierdzić tę opinię, a może uznać ją za mit wymagający obalenia?

Wpływ tradycyjnych form promowania produktów na rynek zbytu okazuje się coraz mniej wydajny. Wiąże się to ze wzrastającą świadomością klientów na temat tzw. „chwytów marketingowych”, których główne zadanie polega na manipulacji opinią o swoich artykułach. Dlatego rynek podaży wymagał konkretnych reform i zastosowania nowoczesnych technik zmierzających do przekonania współczesnego człowieka o własnej atrakcyjności. Rewolucją w tym kierunku okazało się wyrabianie swojej marki w Internecie: tworzenie ogólnodostępnych stron poświęconych działalnościom firm i wytwarzanych przez nie towarów, prowadzenie działalności marketingowej na portalach społecznościowych czy korzystanie z pomocy profesjonalnych trendsetterów.

Innowacje a sprzedaż

Efekty mówią same za siebie – od momentu wprowadzenia innowacji sprzedawcy odnotowują wzrost zainteresowania swoimi produktami, zwiększenie dystrybucji oraz zmniejszenie dotychczasowych wydatków na narzędzia reklamy. Zysk całkowity rośnie, a pojawiające się sukcesy motywują do dalszych usprawnień produkcyjnych. Pojawiają się nowe propozycje dla klientów, które coraz rzadziej pozostają bez echa.

Popularność artykułu zdobyta dzięki marketingowi internetowemu umożliwia zajęcie pozycji lidera na rynku konkurencyjnym i związaną z tym kreację jakości i ceny, która spotka się z akceptacją. Rozpoznawalność towaru może jeszcze bardziej wzrosnąć dzięki zatrudnieniu amplifierów, znawców najnowszych trendów, którzy za odpowiednią opłatą rozpoczną promowanie produktów w sieci. To ich posty i komentarze są najczęściej czytane przez kupujących, zaś prowadzone przez nich blog znajdują się w czołówce najchętniej przeglądanych informacji. Jak wykazują badania, coraz więcej użytkowników Internetu odczuwa silny wpływ tych osób na kształtowanie ich decyzji w ostatecznym wyborze artykułu.

Bez względu na nasze prywatne przekonania, nie można przejść obojętnie obok współczesnych reklam. Jeśli zależy nam na osiągnięciu sukcesu przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym na elementy niezwiązane bezpośrednio z produkcją, powinniśmy przynajmniej spróbować swych sił w wykorzystaniu narzędzi, które oferuje nam obecna cywilizacja. To z kolei pozwala zadowolić najbardziej wybrednych i utrzymać się wśród coraz bardziej wymagającej konkurencji.