World Template

Wizerunek marki w Internecie

Agencja interaktywna Warszawa zwraca uwagę na wagę wizerunku marki w Internecie. Nie da się ukryć, że wizerunek marki umożliwia zdobycie sympatii klientów, zapada im w pamięć i w końcu oddziałuje na ich zakupowe decyzje. Tworząc wizerunek każdej z marek nie można zapomnieć o tak istotnym medium, jakim już od lat jest internet, a w nim przynajmniej kilkanaście kanałów dotarcia informacji do odbiorców. W świetle rozwoju mediów społecznościowych liczba potencjalnych dróg komunikacji wzrasta, staje się coraz bardziej rozproszona i pochłania coraz większą uwagę marketerów.

Podstawowe działania, które wskazuje agencja interaktywna to:

  • strona www, w tym strona firmowa, strona produktowa (ze szczególnym uwzględnieniem serwis relacji inwestorskich)
  • sklep internetowy
  • blog firmowy
  • aktywność w mediach społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka, Twittera, Pinterest i Google +
  • tzw. wizytówki online czyli ministrony tworzone w oparciu o tematyczne, branżowe katalogi firm dostępne w sieci
  • profile firmy / marki w branżowych serwisach www (np. GoldenLine)
  • wywiady z kadrą zarządzającą, brand managerami
  • udostępnianie zdjęć i innych plików graficznych przygotowanych "do pobrania"
  • pozostałe materiały dla dziennikarzy (komunikaty prasowe)
  • filmy i pliki video (ze szczególnym uwzględnieniem serwisu YouTube)
  • działania optymalizacyjne i pozycjonowanie w Google

Warto pamiętać również o tym, że gdy wszystkie powyższe punkty są spełnione konieczna jest dalsza praca i stały monitoring. Warto i należy utrzymywać pozytywną reputację, obserwować pojawiające się w mediach (szczególnie społecznościowych) opinie i komentarze. Dopiero całkoształt takich działań zagwarantuje pożądany wizerunek.