World Template

Jak skutecznie prowadzić sprzedaż samochodów w świecie internetu?

Marketing internetowy jest istotnym elementem marketingu motoryzacyjnego. Świat online ulega nieustającym zmianom, dlatego ważne jest, aby na bieżąco zapoznawać się z panującymi trendami. Czasy, w których osoby zainteresowane zakupem auta udawały się bezpośrednio do salonu porównując oferty danych marek już dawno minęły. Dzisiaj to Internet jest głównym źródłem wiedzy na temat modeli aut, ich cenach czy aktualnych promocjach. Dlatego też osoby zajmujące się sprzedażą aut powinny w pełni wykorzystać jego potencjał.



Poniżej przedstawione zostały wskazówki z zakresu Car Marketingu, które z całą pewnością przyczynią się do wzrostu zainteresowania potencjalnych klientów określoną marką, a być może i do zwiększenia poziomu sprzedaży.

  1. Prowadź skuteczne działania online. Wielu sprzedawców nie wie, jak dotrzeć do potencjalnych klientów internetowych, którzy odwiedzają ich strony. W tym celu ważne są działania związane z rejestracją formularzy na prowadzonych witrynach. Forma taka powinna dawać odwiedzającym możliwość zapisania się do newslettera lub innych wiadomości tekstowych, które będą źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów o nowościach, specjalnych ofertach, czy promocjach. Działania te mają na celu budowanie więzi i tworzenie ciągłego zainteresowania.
  2. Korzystaj z mediów społecznościowych. Jeżeli twoje strony Social Media są w stagnacji, nie ma na nich aktualnych wpisów, jest to oznaka, że albo prowadzisz swój biznes leniwie lub nie dbasz o swoich klientów. Stwórz swoje posty oraz tweety wcześniej i zaplanuj ich dodawanie w czasie.
  3. Personalizuj kampanie marketingowe. Zautomatyzowany marketing, pomaga w tworzeniu profilu klienta. Dzięki temu znamy m.in. jego preferencje zakupowe, czy historię zakupu jego pojazdu. Informacje te powinny być wykorzystane do wysłania spersonalizowanych wiadomości promocyjnych, które mają na celu przykucie uwagi klienta i spowodowanie tego, że w przyszłości z powrotem pojawi się w naszym salonie.
  4. Odpowiadaj niezwłocznie. Bardzo ważne jest śledzenie reklamacji oraz pojawiających się w sieci informacji zwrotnych od klientów. Na posty i wiadomości staraj się odpowiadać jak najszybciej, zachowując przy tym przyjazny i profesjonalny charakter wypowiedzi.
  5. Przygotuj specjalne oferty promocyjne. Promocje i konkursy online są bardzo skutecznym sposobem do angażowania klientów. Możesz w bardzo łatwy sposób promować przygotowane konkursy, kupony rabatowe i sprzedaż aut na swoich stronach w sieci.
  6. Integruj się z klientami online. To działanie jest doskonałym sposobem łączenia się - interakcji z klientami i działa jako forma marketingu pośredniego. Odpowiednia komunikacja online zwłaszcza za pomocą mediów społecznościowych buduje odpowiednią wieź między przedsiębiorstwem a klientem.
  7. Połącz działania marketingowe. Kampanie marketingu internetowego związane ze sprzedażą samochodów powinny iść w parze, z jak najlepszym wykorzystaniem budżetu oraz zaplanowanymi działaniami. Całość zaplanowanych zadań powinna być ze sobą całkowicie zintegrowana.
  8. Bądź kreatywny. Stwórz filmy promocyjne sprzedawanych samochodów , które umieścisz na swoich stronach w sieci. Twoje auto-filmy będą nie tylko formą reklamy najnowszych modeli, ale też źródłem informacji dla klientów. Video takie może być łatwo udostępniane w Internecie, więc im więcej ludzi je zobaczy, tym więcej pozyskasz nowych klientów dla swojego salonu samochodowego.

Wdrożenie w życie powyższych zasad z całą pewnością wpłynie na wzrost poziomu Twojej sprzedaży i przyczyni się do wzmocnienia pozytywnych relacji z klientami.

Dowiedz się wiecej na www.mojehobby-motoryzacja.pl