World Template

Monitoring marki

Sieć daje współczesnym przedsiębiorcom praktycznie nieograniczone możliwości. Marketing w internecie staje się najlepszą opcją dbania o wizerunek marki, tym samym zdobywania coraz większej liczby potencjalnych klientów wśród miliardów użytkowników cyberprzestrzeni. Agencje interaktywne mają spore pole do popisu, dzięki czemu mogą tworzyć najlepsze projekty. Wiele firm, które pragną osiągnąć jak najlepsze wyniki, opłaca właśnie takich fachowców, bowiem to oni doskonale wiedzą na czym polega marketing w sieci. Do ich podstawowych zadań należy nadzorowanie wszelkich fanpage'ów danej firmy, a także portali społecznościowych. Ponadto każda agencja internetowa odpowiada za podtrzymywanie dialogów z klientami na różnego rodzaju forach oraz kreowaniu działań reklamowych w internecie.

Monitoring

Do osiągnięcia najlepszych efektów niezbędne jest posiadanie dobrego źródła danych, dlatego nie obędzie się bez wykorzystywania monitoringu marki. Samo to pojęcie nabiera coraz większego znaczenia w aktualnej gospodarce. Właśnie dzięki takim rozwiązaniom możemy na bieżąco śledzić wypowiedzi internautów na temat naszej firmy. Bazując na zdaniu użytkowników jesteśmy w stanie wprowadzać uprawienia i starać się dogodzić tym, na których nam najbardziej zależy, czyli potencjalnym klientom. Monitorowanie każdego naszego posunięcia z pewnością ułatwi obranie odpowiedniej ścieżki prowadzącej nas bezpośrednio do sukcesu. Wszelkiego rodzaju negatywne komentarze pomogą nam w błyskawicznym wyeliminowanie złych decyzji i skorygowaniu popełnionych błędów. Szczegółowej analizie poddawane jest również to, gdzie najczęściej internauci wspominają o firmie, przy jakich okazjach, a także w jaki sposób budują swoją opinię. Metodę tą można wykorzystywać praktycznie bezustannie. Porównywanie reakcji przed i po kampanii z pewnością podpowie nam, czy wizerunek marki zmienia się dobrym kierunku.

monitorowanie marki

Oprócz badania zdania internautów na temat naszej marki, firmy, pracodawców, jakości produktów oraz obsługi klienta, monitorowanie pozwala również odpowiednio wcześnie wykryć symptomy kryzysów. Najlepsze strony internetowe posiadają nawet usługi umożliwiające automatyczne powiadamianie użytkownika o ewentualnym pojawieniu się potencjalnie niebezpiecznych, dla wizerunku marki, publikacji.

Techniki stosowania monitoringu marki uzależnione są w dużej mierze od medium, jakie chcemy śledzić. Inaczej wygląda to w przypadku radia i telewizji, a inaczej w przypadku prasy, czy też interentu. Kontrola prowadzona jest w dwóch etapach. Zaawansowana technologia pozwalająca na automatyczny monitoring jest bardzo skuteczna, jednak wciąż nie może zastąpić człowieka, szczególnie gdy chodzi o ocenę wydźwięku artykułu. Pamiętajmy jednak, że reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, wciąż wprowadzając zmiany. Dlatego tak istotne jest nadążanie za nimi i stosowanie autorskich rozwiązań.