World Template

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to najogólniej rzecz biorąc sposób, w jaki przedstawia się marka. W jaki kreuje swój wizerunek, odróżnia od konkurencji, a w jej skład wchodzi między innymi logotyp, kolorystyka, czcionka, kompozycja i wszystkie zasady określające zależności między nimi. Identyfikacja wizualna to jeden z pierwszych elementów reprezentujących markę, który zapada w pamięci konsumentów (tzw. key visual).

Zdarza się, że corporate identity (tzw. CI), jak określa się w identyfikację w języku angielskim, powstaje w firmach przy okazji, w trakcie projektowania strony internetowej lub wówczas gdy zajdzie nagła potrzeba wydrukowania wizytówek dla właścicieli przedsiębiorstwa. Tymczasem identyfikacja jest podstawowym i często jedynym wyróżnikiem firmy spośród ofert konkurencji. Jest fundamentem i podstawą marki, która powinna odzwierciedlać jej wartości, sposób myślenia i sposób budowania relacji z konsumentem.

Gdy zlecasz zaprojektowanie identyfikacji agencji reklamowej upewnij się, że po zaakceptowaniu projektów otrzymasz komplet plików zawierających przygotowane dla Ciebie materiały. Odpowiednio przygotowane pliki zapewnią Ci możliwość pełnego korzystania z nich w przyszłości na przykład przy składaniu materiałów do druku. Warto zadbać między innymi o to, by logotyp był przygotowany w tak zwanym pliku wektorowym, który pozwoli na powiększanie elemntów graficznych do aktualnie potrzebnych rozmiarów bez utraty jakości znaków (najpopularniejsze pliki wektorowe to ai, eps i cdr) oraz tzw. pliki rastrowe, które służą przede wszystkim do wykorzystywania w internecie (pliki typu jpg, png, gif).